6 načina za vožnju uzbrdo

Video: 6 načina za vožnju uzbrdo

Video: 6 июня 1944 г., день «Д», операция «Оверлорд» | Раскрашенный 2024, April
Anonim

Vožnja uzbrdo može biti teška, posebno ako je nagib strm. Konkretno, ako vozite priručnik, mogli biste imati problema sa zastojem ili okretanjem unatrag. Prebacivanje u niži stepen prenosa je ključ za isporuku snage vašim točkovima i kontrolu vaše brzine. Čak i ako vozite automatski, ručno prebacivanje u nižu brzinu pametno je pri vožnji uzbrdo i nizbrdo. Osim svladavanja prebacivanja u niži stupanj prijenosa, trebali biste raditi i na tehnikama parkiranja i pokretanja. Možda će trebati malo vježbe, ali brzo ćete se snaći u vožnji uzbrdo!

Koraci

Metoda 1 od 6: Ručno prebacivanje na nižu brzinu

Vozite uzbrdo Korak 1

Korak 1. Ubrzavajte dok se približavate brdu, ali održavajte sigurnu brzinu

Postupno povećavajte brzinu dok se približavate brdu kako bi inercija pomogla vašem vozilu da se popne uzbrdo. Ostvarite inerciju, ali svakako se pridržavajte postavljenog ograničenja brzine.

Ubrzavajte lagano i postojano umjesto snažnog pritiskanja papučice za gas, posebno u klizavim uvjetima

Sigurnosni savjet:

Imajte na umu da je objavljeno ograničenje brzine možda prebrzo ako je cesta klizava. Na primjer, objavljeno ograničenje može biti oko 100 km / h, ali trebali biste voziti upola manje od te brzine po lošem vremenu.

Vozite uzbrdo Korak 2

Korak 2. Pritisnite kvačilo, a zatim prebacite u niži stepen prenosa

Pritisnite kvačilo, otpustite papučicu gasa i prebacite ručicu mjenjača za 1 do 2 stupnja niže od vaše trenutne. Kada otpustite plin za prebacivanje u niži stupanj prijenosa, RPM (okretaji u minuti ili koliko motor radi) će se smanjiti. Desni broj okretaja pri kojem se mijenja stupanj prijenosa mijenja, pa provjerite priručnik za vozilo.

Uopšteno govoreći, prebacivanje u niži stepen prenosa na treću brzinu od oko 3000 do 4000 obrtaja u minuti, ili oko 30 do 40 milja na sat (oko 45 do 60 kilometara na čas), i na drugu brzinu u opsegu od 2000 do 3000 obrtaja u minuti, ili oko 20 do 30 kilometara na čas (oko 30 do 45 kilometara na čas)

Vozite uzbrdo Korak 3

Korak 3. Postepeno otpuštajte kvačilo dok gazite na gas

Nakon što ste prebacili u nižu brzinu, postepeno otpuštajte kvačilo dok lagano pritiskate papučicu gasa. Obrtaji će se nastaviti smanjivati kada ste u nižem stupnju prijenosa, pa postupno jače pritiskajte papučicu gasa kako biste uravnotežili brzinu okretanja s brzinom na cesti.

Vozite uzbrdo Korak 4

Korak 4. Prijeđite na prvo ili drugo mjesto prije nego što se popnete na vrlo strmo brdo

Ako se uspinjete po vrlo strmoj padini ili vozite teško vozilo, prije nego što se približite brdu, prebacite u nižu brzinu sve do prve ili druge brzine. Ako ostanete na trećem mjestu i imate problema s uspinjanjem uzbrdo, vaše vozilo može skliznuti unatrag pri pokušaju prebacivanja u nižu brzinu.

Prvo prebacite u nižu brzinu brzinom od 10 do 15 km / h (oko 15 do 25 km / h)

Vozite uzbrdo Korak 5

Korak 5. Odmah pređite u nižu brzinu ako se penjete na brdo i počnete gubiti brzinu

Treća brzina bi trebala biti u redu za umjereno brdovit teren. Međutim, morat ćete brzo prebaciti u nižu brzinu ako izgubite brzinu ili ako vaš motor tutnji i cvili, što znači da se bori. Da biste spriječili zastoj ili pregrijavanje, pritisnite kvačilo, prebacite u drugu brzinu, a zatim ubrzavajte otpuštajući kvačilo.

Ako motor i dalje ne može držati korak s nagibom, a vaša je cestovna brzina pala ispod 10 km / h (oko 15 km / h), prebacite u nižu brzinu do prve brzine i ubrzajte

Metoda 2 od 6: Prebacivanje u niži stupanj prijenosa s automatskim mjenjačem

Vozite uzbrdo Korak 6

Korak 1. Ubrzajte dok se približavate brdu, ali poštujte postavljena ograničenja brzine

Polako pritisnite papučicu gasa da biste ubrzali prije nego što se počnete penjati na brdo. Dok želite dobiti na zamahu, svakako zadržite svoju brzinu unutar objavljenog ograničenja brzine.

Ne zaboravite da vozite sporije u klizavim uslovima. Izbjegavajte snažno i naglo pritiskanje gasa, posebno ako je cesta mokra ili zaleđena

Vozite uzbrdo Korak 7

Korak 2. Prebacite u nižu brzinu ako se uspinjete strmim brdom ili vozite teško vozilo

Osim ako je brdo strmo, vaše vozilo je teško ili vučete prikolicu, ručno mijenjanje stepena prenosa automatskog mjenjača nije apsolutno potrebno. Međutim, ručno prebacivanje u niži stupanj prijenosa može vam dati veću kontrolu nad brzinom i lakše je na vašem motoru.

Za strme padine na koje se ne možete penjati brzinom većom od 10 km / h (oko 15 km / h), pomaknite se na D1 ili 1

Savjet:

Oznake zupčanika razlikuju se ovisno o marki i modelu. Provjerite štapić zupčanika (štap koji premještate iz parka u pogon) na oznake poput D, D1 i D2. Ako ne vidite D1 ili D2, provjerite ima li L, što znači "nizak raspon brzina".

Vozite uzbrdo Korak 8

Korak 3. Spustite pedalu gasa, a zatim prijeđite na D2 kada se vaš broj okretaja smanji

Da biste prebacili automatski mjenjač u niži stupanj prijenosa, smanjite pritisak na papučicu gasa, pritisnite dugme za otpuštanje ručice mjenjača i pomaknite ga na D2. Ako vozite brzinom od 4000 ili 4500 o / min, pričekajte da se pomakne dok mjerač ne dostigne 3000 okretaja u minuti, a zatim pritisnite papučicu gasa da nastavite stalnu brzinu.

Većina novijih modela automatski sprječava pomicanje štapa ako su cestovna brzina i RPM previsoki. Ako je ručica mjenjača zaključana, pokušajte prebaciti kad se broj okretaja spusti na 3000

Vozite uzbrdo Korak 9

Korak 4. Prebacite u najniži stepen prenosa ako je brdo vrlo strmo

Za strmija brda prijeđite na D1, ako je dostupno, nakon što usporite na 15 do 25 km / h. Olakšajte gas, prebacite ručicu mjenjača u položaj D1 ili 1, a zatim pritisnite gas za penjanje uz brdo.

Osim toga, ako imate novije vozilo, provjerite ima li tipki "Power" ili "Assist Hill Assist", koje su postavke koje vam olakšavaju vožnju uzbrdo

Metoda 3 od 6: Oprez na brdovitom terenu

Vozite uzbrdo Korak 10

Korak 1. Ostavite 4 do 10 sekundi udaljenosti između vas i vozila ispred vas

Da biste postavili sljedeću udaljenost, gledajte kako vozilo ispred vas prolazi orijentir. Izbrojite "hiljadu, dvije hiljadu" dok vaše vozilo ne pređe odabranu orijentir. U zavisnosti od nagiba brda i uslova na putu, ostavite najmanje 4 sekunde između vas i vozila ispred vas.

• Za strmija brda ili klizave uvjete dopustite sljedeću udaljenost od najmanje 10 sekundi.
  • Prilikom vožnje uzbrdo trebat će vam dosta vremena da reagirate na skrivene prepreke ili zaustavljeni ili kotrljajući automobil ispred vas. Posebno je važno ostaviti sigurnu udaljenost ako vozite iza kamiona ili teškog vozila.
Vozite uzbrdo Korak 11

Korak 2. Pređite na brda ili zavoje samo ako vidite najmanje 150 stopa ispred sebe

Zlatno pravilo, prolazite pored drugih vozila dok vozite uzbrdo samo kada je to krajnje potrebno. Na primjer, ako se vozilo vozi tako sporo da to utječe na vašu sposobnost uspona, pokažite pokazivač smjera da ih prođete pored njih. Prestignite ih samo ako jasno vidite dovoljno daleko naprijed da završite prolaz.

Točna pravila na cestama razlikuju se ovisno o lokaciji. Na nekim lokacijama prolazak na brdu ili krivini dozvoljen je samo ako postoji vidljivost najmanje 150 metara. Drugima se savjetuje da pretječu s drugim vozilom samo ako vidite 13 mi (0,54 km) naprijed.

Upozorenje:

Budući da je teško vidjeti šta se nalazi iznad brda ili oko krivine, budite spremni reagirati na skrivene opasnosti. Na primjer, u stambenim ili urbanim područjima možda ćete morati izbjegavati pješake ili bicikliste.

Vozite uzbrdo Korak 12

Korak 3. Smanjite brzinu kad dođete do grebena brda

Usporite kako biste se pripremili za spuštanje, vaš automobil će ubrzati dok se vozite nizbrdo. Osim toga, otpustite gas samo u slučaju da trebate reagirati na bilo koja skrivena vozila, bicikliste ili opasnosti na cesti tik iza grebena brda.

Budite posebno oprezni ako niste upoznati sa zavojima na cesti. Ako znate da na vrhu brda postoji oštra krivulja, usporite još više da se pripremite za skretanje

Vozite uzbrdo Korak 13

Korak 4. Izbjegavajte pokretanje klima uređaja kako biste spriječili pregrijavanje motora

Vožnja uzbrdo utječe na motor, pa je pregrijavanje veliki rizik. Kako biste minimizirali taj rizik, nemojte uključivati klima uređaj, posebno ako je nagib strm ili se vozite po brdovitom terenu duže vrijeme.

Ako je potrebno, spustite prozore na svježi zrak

Vozite uzbrdo Korak 14

Korak 5. Vozite nizbrdo u niskoj brzini umjesto da se spuštate ili vučete kočnice

Bez obzira vozite li ručno ili automatski, siđite s brda koristeći istu brzinu kojom ste se penjali. Ako vozite ručno, prebacivanje na neutralno do obale nizbrdo je opasno. Ako vozite automatik, aktiviranje kočnica cijelim putem nizbrdo će istrošiti vaše kočione pločice i diskove.

Kad ipak trebate kočiti, učinite sve da ih uključite nježno i postupno, umjesto da ih udarate

Metoda 4 od 6: Parkiranje vozila na padini

Vozite uzbrdo Korak 15

Korak 1. Uključite parkirnu kočnicu dok parkirate na brdu

Čak i ako je ocjena mala, povucite ručnu kočnicu kako biste spriječili da se vaš automobil otkotrlja unatrag. Parkirnu kočnicu obično možete pronaći ili na središnjoj konzoli vašeg automobila (između sjedala vozača i suvozača) ili pored papučica gasa i kočnice.

Parkirna kočnica poznata je i kao ručna kočnica

Vozite uzbrdo Korak 16

Korak 2. Okrenite prednje točkove od ivičnjaka ako je automobil okrenut uzbrdo

Parkirajte pored ivičnjaka i oštro okrenite kotač prema kolovozu tako da stražnji dio prednjeg kotača uz rub pločnika bude naslonjen na rubnik. Na taj način, ako vam kočnica otkaže, automobil se neće okrenuti unatrag-ivičnjak će blokirati daljnje kretanje kotača.

Ako parkirate automobil okrenut nizbrdo, okrenite prednje kotače prema ivičnjaku. Na taj način, ako se vaš automobil počne kotrljati nizbrdo, prednji kotači udarit će u rubnik i zaustaviti automobil prije nego što se može još više spustiti

Ako nema ivičnjaka:

Bilo da je vaše vozilo okrenuto uzbrdo ili nizbrdo, parkirajte s točkovima oštro okrenutim od ulice. Na taj način će se otkotrljati s kolnika umjesto u nadolazeći promet ako otkažu kočnice.

Vozite uzbrdo Korak 17

Korak 3. Ostavite vozilo u prvoj brzini dok parkirate ako je to ručno

Umjesto da štap vratite u neutralni položaj dok parkirate na brdu, prvo ga držite unutra. Ako je automobil u prvom stupnju prijenosa i ručna kočnica otkaže, motor bi trebao spriječiti okretanje kotača.

Bez obzira imate li automatski ili ručni mjenjač, ne zaboravite uvijek aktivirati parkirnu kočnicu kada parkirate na padini

Metoda 5 od 6: Pokretanje i kočenje uzbrdo s priručnikom

Vozite uzbrdo Korak 18

Korak 1. Držite parkirnu kočnicu aktiviranu i stavite automobil prvi

Ako ste parkirali, ispravite kotače koji su oštro okrenuti. Poravnajte ih u smjeru u kojem želite voziti i udvostručite ručnu kočnicu. Zatim pritisnite kvačilo i prebacite ručicu mjenjača u prvu brzinu.

Budući da koristite ručnu kočnicu, vaša stopala mogu slobodno pritisnuti kvačilo i papučice za gas

Vozite uzbrdo Korak 19

Korak 2. Provjerite je li cesta čista, a zatim dovedite motor na 1500 o / min

Uključite indikator, provjerite ogledala i pogledajte iza sebe kako biste bili sigurni da nema nadolazećeg prometa. Ako je cesta čista, pritisnite papučicu gasa do 1500 o / min, a zatim polako otpuštajte kvačilo sve dok ne dođete do "točke ugriza".

Potrebno je malo vježbe da biste naučili kako se osjeća "tačka ugriza" ili "tačka trenja". Kao da povlačite vladavinu konja, ali konj je spreman za uzlijetanje

Savjet:

Ako automobil gunđa ili se napreže, pritisnite malo kvačilo. Pritiskom kvačila do kraja možete propustiti mjesto zagrižavanja.

Vozite uzbrdo Korak 20

Korak 3. Otpustite kočnicu dok lagano otpuštate kvačilo i ubrzavate

Dok polako otpuštate kočnicu, automobil bi trebao ili ostati miran ili se polako kretati naprijed. U oba slučaja nastavite otpuštati kočnicu, postupno dodavajte više gasa i postupno otpustite kvačilo.

• Ako se automobil počne kotrljati unatrag, povucite ručnu i nožnu kočnicu, pritisnite kvačilo i pokušajte ponovo.
  • Budite strpljivi ako to ne shvatite odmah. Upravljanje ručnom kočnicom, kvačilom i gasom i pronalaženje pravog ritma može potrajati.
Vozite uzbrdo Korak 21

Korak 4. Koristite parkirnu kočnicu ako se zaustavite na crvenom svjetlu

Ako ste umjesto parkiranja stali na crveno svjetlo, stavite automobil u neutralni položaj i povucite parkirnu kočnicu. Kad lampica zasvijetli zeleno, za kretanje naprijed koristite iste korake kao i za napuštanje parkirnog mjesta. Prebacite na prvu, otpustite parkirnu kočnicu i ubrzajte.

• Ako ste na znaku zaustavljanja i trebate pričekati da prođu druga vozila, upotrijebite parkirnu kočnicu. Ako trebate samo zastati na trenutak, samo pritisnite nožnu kočnicu.
  • Koristite više benzina ako krećete na strmim brdima. Što je nagib strmiji, bit će vam potrebna veća snaga da se automobil pomakne naprijed. Osim toga, sporije otpustite kvačilo na strmim uzbrdicama.

Metoda 6 od 6: Pokretanje na brdu s automatskim mjenjačem

Vozite uzbrdo Korak 22

Korak 1. Držite parkirnu kočnicu aktiviranu kako se ne biste prevrnuli unatrag

Pokrenite automobil, ispravite kotače, držite parkirnu kočnicu aktiviranu i prebacite se u vožnju (ili, ovisno o nagibu brda, D2 ili D1).

Varijacija:

Ako je nagib blag, ne morate držati parkirnu kočnicu aktiviranu. Trebali biste moći otpustiti parkirnu kočnicu, držati nožnu kočnicu pritisnutom, a zatim pritisnuti papučicu gasa bez okretanja unatrag.

Vozite uzbrdo Korak 23

Korak 2. Provjerite je li cesta čista i uključite pokazivač

Provjerite ogledala i potražite nadolazeći promet preko ramena. Uključite pokazivač smjera kako biste signalizirali da izlazite na ulicu.

Ako ste parkirani na strmoj padini, držite nogu i parkirnu kočnicu uključenima sve dok ne ubrzate s mjesta za parkiranje

Vozite uzbrdo Korak 24

Korak 3. Lagano pritisnite gas dok otpuštate parkirnu kočnicu

Dvaput provjerite je li cesta čista, a zatim polako pritisnite gas. Cilj je povećati broj okretaja motora na oko 200. Zatim spustite parkirnu kočnicu i odmah pritisnite veći pritisak na papučicu gasa kako bi se glatko spojili s cestom.

Dok se krećete niz strmi uspon, ne zaboravite držati automobil u niskom stupnju prijenosa kako biste kontrolirali brzinu i smanjili pritisak s kočnica

Vozite uzbrdo Korak 25

Korak 4. Upotrijebite parkirnu kočnicu ako ste zaustavljeni na strmijem brežuljku

Pritisnite nožnu kočnicu kada dođete na crveno svjetlo, a zatim povucite parkirnu kočnicu. Kad svjetlo zasvijetli zeleno, otpustite parkirnu i nožnu kočnicu dok ubrzavate prema naprijed.

Automatika bi se trebala pomaknuti samo malo unatrag, pa aktiviranje parkirne kočnice na crveno svjetlo ili znak za zaustavljanje nije apsolutno potrebno. Međutim, korištenje parkirne kočnice kada ste zaustavljeni na strmim brdima manje opterećuje mjenjač

Video - Korištenjem ove usluge neke se informacije mogu podijeliti s YouTubeom

Savjeti

• Za navikavanje pri ručnoj vožnji uzbrdo potrebno je vrijeme, pa pokušajte vježbati na cestama sa slabim prometom.
  • Ako vozite nizbrdo uskom cestom, prepustite se vozilima koja putuju uzbrdo. Automobilu koji vozi nizbrdo lakše je da se povuče, zaustavi i dozvoli automobilu koji vozi uzbrdo da prođe.
  • Ako tek počinjete učiti voziti priručnik, pazite na tahometar ili RPM mjerač. Da biste naučili kada mijenjati brzine, gledajte broj okretaja motora i osjetite kada motor počinje da radi naporno.
  • Ako imate automatski mjenjač i parkirate na uzbrdici, povucite parkirnu kočnicu, a zatim parkirajte automobil i otpustite nožnu kočnicu. Prvo uključite parkirnu kočnicu na vašem mjenjaču.

Upozorenja

• Uvijek se potpuno zaustavite prije prebacivanja u rikverc. Po pravilu, usporite na 15 do 25 km / h prije prebacivanja u nižu brzinu do prve brzine.
  • Ako vaš poziv zastane ili se počne okretati unatrag, odmah povucite nožnu i parkirnu kočnicu.
  • Automobil s automatskim mjenjačem trebao bi se lagano okrenuti unatrag. Ako imate automatski mjenjač i vaš se automobil vraća samo malo unazad, odnesite svoj automobil mehaničaru.